Page 5 - Agenda CJT an IV - Nr.27 aprilie 2021
P. 5
Agendă CJTimiș Investiții 5
Situația alimentării Dotări pentru
cu gaz în zona Deta siguranța timișenilor
Zăcământul de gaze naturale din zona Foeni – Partoș – Moravița a fost epuizat,
iar localitățile din zonă vor trebui conectate la Sistemul Național de Transport gestio-
nat de Compania Națională Transgaz. În ultimii ani, din cauza stării avansate de de-
gradare a conductei, au existat avarii repetate în urma cărora localitățile Banloc, Voi-
teg, Deta, Denta și Stamora-Moravița au rămas mai multe zile fără gaze naturale.
Deși nu are atribuții executive în zona de transport a gazelor naturale, Consiliul
Județean s-a implicat activ în soluționarea acestei grave probleme, președintele CJ
Timiș, Alin Nica, convingând compania Transgaz de necesitatea construirii unei noi
Cu ajutorul Consiliului Județean, creșterea șanselor de supraviețuire a
conducte în zonă: „Am făcut demersuri la Transgaz și vor construi o nouă conduc-
pentru protejarea cetățenilor, ISU Timiș a victimelor implicate în evenimente nega-
tă. Ea este cuprinsă pe lista de investiții din 2021, lucrându-se la proiectare, însă
construcția va începe abia spre sfârșitul anului. Până la finalizarea lucrărilor, perioadă fost dotat cu trei autospeciale complexe tive și limitarea pagubelor materiale. Tot
de stingere cu apă și spumă cu modul de pentru siguranța timișenilor, în bugetul
care va dura aproximativ doi ani, sub nicio formă, oamenii nu trebuie să rămână fără
descarcerare și prim ajutor, dintre care o din acest an sunt prevăzuți 270.000 lei,
gaz. Am tras un semnal de alarmă la Ministerul Energiei și voi reprezenta interesele
cetățenilor în negocierile cu distribuitorii locali Delgaz și Premiere Energie care trebu- autospecială cu sistem de hidroperforare. pentru construirea unei stații de pompieri
De asemenea, la Sânnicolau Mare, unde la Făget. Consiliul Județean va rămâne
ie să asigure continuitatea alimentării cu gaz pentru consumatorii din Banloc, Voiteg,
se desfășoară un număr mare de misiuni, alături de ISU Timiș și le va sprijini mi-
Deta, Denta și Stamora-Moravița“.
Conducta care a transportat gazele naturale extrase până acum din zăcămintele au fost primite cu entuziasm două investiții siunea de salvare de vieți și protejare a
făcute de Consiliul Județean Timiș pen- bunurilor timișenilor. Devotamentul este
din zona Deta este deținută de OMV Petrom și va fi cedată distribuitorului local care
tru dotarea stației: o autospecială de esențial, dar pompierii militari nu pot sal-
va prelua răspunderea alimentării cu gaze a localităților timișene. Acest lucru înseam-
nă că, până la realizarea noii conducte a Transgaz, rămâne riscul unor avarii și a unor primă intervenție Volkswagen Amarok și va oameni cu mâinile goale, tehnica și
o autospecială complexă de stingere cu echipamentul de intervenție fiind vitale
sincope în alimentarea cu gaze, deoarece conducta actuală are peste 40 ani. Chiar și
apă. Vehiculele de ultimă generație vor pentru asigurarea unui răspuns eficient
în aceste condiții, Consiliul Județean va solicita în continuare asigurarea furnizării de
gaze naturale pentru zona Deta. fi utilizate în situații de urgență pentru în situații de urgență.
Se aude freamăt dinspre noul stadion renunța la ea. Ca președinte CJ Timiș,
am preluat documentația și demersurile
Arena va permite organizarea de competiții europene și mondiale făcute în mandatul anterior. După cum
s-a văzut în repetate rânduri, nu sunt
genul de lider care neagă sau blochea-
Noul stadion este una dintre cele mai nabil din punct de vedere al costurilor de Compania Națională de Investiții. Locația ză proiectele începute de administrația
importante investiții de infrastructură care funcționare. Am căzut de acord că acest viitorului stadion a fost acceptată și chiar precedentă. În cadrul ultimei discuții de
urmează a fi realizate în Timișoara. Te- lucru înseamnă acces pentru echipele de apreciată de către interlocutorii mei, am la București, răspunsul privind finanțarea
renul pe care va fi realizată construcția stadionului a fost scurt și la obiect: va fi
aparține integral Consiliului Județean cu pistă, situație în care am considerat
Timiș, iar finanțarea de peste 100 mi- oportun să o valorific ca atare și dacă s-a
lioane de euro a fost atrasă de aceeași hotărât să fie pistă, măcar să fie una la
instituție. Pe lângă cofinanțarea de 5%, standarde, care să permită evenimente
Consiliul Județean Timiș asigură toa- europene și mondiale. Am aflat astăzi că
te viitoarele costuri de demolare, de suporterii nu știau această veste și că a
pregătire a terenului și de asigurare a fost pentru prima dată când s-au întâlnit
utilităților. Așa cum a fost prevăzut încă cu vreun reprezentant al autorităților, că
din tema de proiectare, stadionul va fi nu a existat un proces de consultare și nu
unul multifuncțional, cu facilități sportive, și-au exprimat părerea oficial pe această
expoziționale și de divertisment, gân- temă. Mă bucur că am fost primul deschis
dit pentru întreaga comunitate. Cât timp către dialog, dar îmi pare rău că dialogul
încă este în lucru studiul de fezabilitate, se întâmplă atât de târziu, stadionul fiind
Consiliul Județean Timiș poate colecta și deja către finalul studiului de fezabilitate.
transmite cerințe și nevoi ale comunității Cu toate acestea, susținut de comunita-
sportive județene, desigur dacă acestea tea suporterilor de fotbal și de argumen-
sunt realiste și compatibile cu direcțiile tele lor pertinente, am agreat să solicit un
generale date de specialiști. În această stadion fără pistă de atletism. Interesul
idee, președintele Alin Nica s-a întâlnit cu și sprijinul meu pentru atletism rămân în
reprezentanții suporterilor Peluza Sud și picioare. Cred că se impune asigurarea
Druckeria pentru a discuta situația pro- infrastructurii pentru această disciplină
iectului noului stadion din Timișoara. „Am fotbal și rugby, organizări de evenimente primit recomandări foarte pertinente în sportivă și sper să văd o acțiune concretă
ascultat dorințele și argumentele lor și am și expoziții. Am agreat și varianta unei are- ceea ce privește organizarea transportu- din partea Primăriei Timișoara, desigur cu
dialogat pe larg pe marginea premiselor ne de aproximativ 32 mii de locuri, de ca- lui și a detaliilor care țin de confortul și sprijinul CJ Timiș”, a anunțat liderul CJT.
de la care pornim construcția viitoarei tegoria UEFA 4, având în vedere că vor fi facilitarea unei experiențe plăcute pentru Vor urma întâlniri și cu reprezentanții altor
arene. Certitudinea este că vom avea un folosiți bani publici și nu putem cheltui cât publicul larg. Subiectul fierbinte a fost discipline sportive care ar putea beneficia
stadion multifuncțional care să fie suste- ne-ar plăcea, ci cât avem finanțare de la pista de atletism, dacă și cum se poate de viitoarea arenă.