Page 1 - 24
P. 1
CJT
Agendă
imiș
....................................................................................................................................................
Periodic de informare administrativă
l Anul IV l Nr. 24 l Ianuarie 2021 l Tiraj 100.000 l Se distribuie gratuit l
Din sumar: Să ducem Timișul în față!
Licitație lansată
pentru noul drum Dragi timișeni, digitalizării instituției, pentru că
de legătură între A1, Am intrat într-un nou an cu este aberant ca în anul 2021
Aeroport și Centură speranță și încredere că împre- să mai plimbăm hârtii și mape,
iar cetățenii să piardă timp la
ună vom reuși să facem multe
pag 4 lucruri frumoase, astfel încât ghișee, într-o perioadă în care
tehnologia ne permite să lucrăm
să fim cu adevărat mândri de
1.2 milioane euro județul în care trăim. Noi, ca cu documente și informații într-
un sistem electronic, mult mai
administrație județeană, știm
de la Consiliul foarte bine ce avem de făcut, rapid, mai practic, mai eficient,
Județean pentru cunoaștem potențialul de care mai transparent. Nu în cele din
dispunem, oportunitățile exis-
urmă, vom fi focusați pe con-
spitalele orășenești și tente și, totodată, avem energia tinuarea și finalizarea marilor
municipale din Timiș și voința necesare pentru a pune proiecte de infrastructură ale
județului, să punem presiune,
în aplicare ideile și planurile fă-
pag 5 cute pentru 2021. Suntem, de în sensul bun al cuvântului,
luna trecută, într-o echipă com-
pentru accelerarea acestora și
Siguranța cetățenilor, pletă de conducere la nivelul să aducem îmbunătățiri acolo
consiliului județean, cu doi noi
unde, împreună cu specialiștii,
o prioritate a colegi tineri și entuziaști și am vom considera că se poate
Consiliului Județean mare încredere în determinarea face mai bine. De fapt, acesta
este și scopul nostru, acela de
și capacitatea lor de a performa
Timiș în administrație, de a ține ritmul a face mai bine, pentru ca oa-
cu noile provocări care apar și menii să fie mulțumiți, iar noi să
pag 6 de a se integra într-o viziune avem satisfacția că le-am făcut
unitară și modernă pentru dez- viața măcar un pic mai ușoară.
3.1 milioane lei pentru voltarea județului. Firește, avem Pentru asta, trebuie să ducem
Timișul în față, acolo unde ne
renovarea Bibliotecii stabilite anumite priorități, care și avem nevoie de personal cât place să știm că îi e locul. Și îl
vor contura modul general de trebui redimensionată activita-
Județene Timiș lucru și obiectivele de îndepli- tea compartimentului din acest mai calificat pentru a putea im- vom duce!
nit. Astfel, vom pune un mare domeniu. Trebuie să pregătim plementa proiectele pe care Alin Nica,
pag 8 accent pe accesarea fondurilor portofoliul de proiecte pentru urmează să le depunem. Apoi, Președintele Consiliului
europene și tocmai de aceea va noul exercițiu bugetar european se impune categoric realizarea Județean Timiș
O centură la nivel de autostradă pentru Timișoara
Drumuri bune, timp scurtat, condiții reprezentanților CNAIR și ai companiei făcut solicitarea în cadrul unei ședințe Timișoara având nevoie de o centură la
sigure! Acestea sunt obiectivele ur- care realizează studiul de fezabilitate al de lucru, unde au fost prezentate o serie nivel de autostradă pentru a-și dezlănțui
mărite de administrația județeană în autostrăzii Timișoara - Moravița să gene- de variante de traseu pentru autostrada adevăratul potențial de pol regional. Au
ceea ce privește infrastructura rutieră reze o propunere de traseu care să cu- ce va lega Timișoara de capitala Serbi- fost abordate probleme de rentabilitate,
și în acest registru se înscrie și solici- prindă Timișoara, prin două bretele, atât ei. În susținerea opțiunii mele, de a găsi de mediu, cât și de impact economic
tarea președintelui Consiliului Județean pe partea de est, cât și pe cea de vest. un traseu cu ambele variante, cu două pozitiv pentru localitățile traversate. De
Timiș, Alin Nica, în privința autostră- Astfel, am asigura o centură la nivel de bretele, am subliniat că trebuie gândit asemenea, au fost propuse discuției va-
zii Timișoara-Moravița: „Am solicitat autostradă pentru municipiul nostru. Am la nivel mare, strategic, pe termen lung, riante ce ocolesc municipiul atât prin est,
cât și prin vest, cu legături, de exemplu,
la viitorul drum ce va face legătura între
A1 și DN 69 (printre Beregsău Mare și
Săcălaz, coborând spre Diniaș), la nodul
de la Remetea Mare, sau chiar în zona
Recașului, această variantă fiind însă și
cea mai îndepărtată de Timișoara.
În ceea ce privește traseul prin
est, un avantaj de conectare la actu-
alul nod de la Remetea Mare, conform
proiectanților, ar fi și drumul de patru
benzi pe care noi, Consiliul Județean,
îl construim între această descărcare și
Centura Timișoarei, în proximitatea ae-
roportului.
Voi propune partenerilor de la Pri-
măria Timișoara să susținem împreună
această variantă, atât administrativ, cât și
politic, întrucât reprezintă o șansă imen-
să pentru municipiu și județ care n-ar tre-
bui ratată. Variantele de traseu prezenta-
te au caracter de linii directoare, urmând
a fi definitivate în funcție de propunerile,
problemele și soluțiile înaintate”.