Page 26 - Ghidul investitorului_v4_final_Romana.cdr
P. 26
TURISM
Din dorinţa promovării potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie
turistică existente în vederea creşterii calităţii turismului și promovării
produselor și tradiţiilor din zona Banatului, Asociaţia pentru Promovarea și
Dezvoltarea Turismului în Timiș, asociaţie înfiinţată în 2014 și coordonată de
Consiliul Judeţean Timiș, a dezvoltat cu success proiecte de branding a
produselor si serviciilor din Banat dintre care amintim următoarele:
Proiectul Banat Brunch - își propune dezvoltarea și promovarea turismului
rural, tradiţiile și cultura bănăţeană prin intermediul gastronomiei urmărind
ca vizitatorii să înţeleagă importanţa consumului de mâncare locală și a
alimentelor, să aprecieze valoarea resurselor locale, să considere zona rurală
din România ca alternativă de concediu tip slow travel.
Proiect implementat în anul 2019
cu un număr de 300 turiști
În anul 2021 - peste 1200 patricipanţi
Mic dejun la Margina - este primul brand turistic în Timiș, brand înregistrat cu
scopul de a încuraja astfel de proiecte, de a da încredere investitorilor să
investească în aceste zone, un simbol care permite identificarea produselor
provenite din zona Margina. Oferă plimbări cu căruţa trasă de cai, măncare
S-a dat startul proiectului
tradiţională, peisaje pitorești fiind totodată reţeta perfectă pentru un
în anul 2017
weekend de neuitat și un model de agroturism. În decurs de 3 ani a ajuns la un
număr de 5000 de turiști anual
50% fiind turiști străini
Descoperă Timișul virtual! - Folosind tehnologia de ultimă generaţie și
ochelari VR, în contextul actual al pandemiei, oferă turiștilor oportunitatea de
a evada din cotidian, de a călători și de a descoperi locuri noi, interesante,
chiar din confortul caselor lor, promovând totodată obiectivele turistice atât
în rândul tinerilor, cât și al potenţialilor turiști străini.
25