Page 19 - Ghidul investitorului_v4_final_Romana.cdr
P. 19
PRINCIPALELE INDUSTRII
Economia judeţului Timiș se bazează, din ce în ce mai mult, pe
sectorul terţiar, având o structură complexă în care industria are
un aport semnificativ, de peste 30%. Specializarea judeţului Timiș locul 1 la nivel naţional
agricultură și pescuit
se remarcă în industria calculatoarelor, automotive și
echipamentelor electrice, acestea înregistrând valori ridicate ale
coeficientului de localizare (LQ), la nivelul anului 2019.
*coef. LQ
Denumire 2008 2021
locul 3 la nivel naţional
Calculatoare și produse electronice și optice 6.83 6.18 IT&C
Industria automotive 2.81 2.60
Echipamente electrice 3.84 2.36
Cauciuc și mase plastice 2.04 2.33
locul 3 la nivel naţional
Servicii informatice 2.81 2.07 industrii creative și culturale
sursa: Strategia de Dezvoltare a Judeţului Timiș 2021-2027
Timișul a devenit în ultimii ani un pol important al industriei de
componente auto din România, atrăgând operatori economici locul 4 la nivel naţional
importanţi precum Continental, TRW Automotive, Flextronics, activităţi profesionale
știinţifice și tehnice
Hella, Draexlmaier, aspect ce a dat un impuls semnificativ
dezvoltării judeţului și a făcut ca situaţia economică din Timiș să
fie mult mai bună comparativ cu alte zone. Astfel, în anul 2021,
judeţul Timiș are un produs intern brut (PIB) de 55,5 miliarde de
lei (cf. datelor Comisiei Naţionale de Strategie și Prognoză),
contribuind cu aproximativ 4,5% din PIB-ul total al României. locul 2 la nivel naţional
Totodată, judeţul are o economie dezvoltată și una dintre cele mai manufactură
ridicate rate antreprenoriale din ţară.
Totodată, domeniul imobiliarelor a înregistrat o creștere
semnificativă în anii precedenţi în Timișoara. Această arie de
activitate se face remarcată prin segmentele office și rezidenţial. locul 3 la nivel naţional
Sectorul comercial a cunoscut, de asemenea, o evoluţie servicii financiare
semnificativă dovedită de numărul important al
Hipermarketurilor (Profi, Metro, Selgros, Auchan, Carrefour,
Kaufland), precum și de deschiderea centrului comercial Iulius
Mall Timișoara în 2005 și Shopping City Timișoara în 26
noiembrie 2015. locul 4 la nivel naţional
sănătate, educaţie,
Condiţiile speciale din judeţul Timiș, tradiţia antreprenorială administraţie publică
existentă, mentalitatea occidentală a oamenilor și spiritul de
iniţiativă, poziţia geografică, standardul ridicat de trai al
oamenilor (care este mai ridicat în partea de vest comparativ cu
restul tarii), precum și capacităţile de capitalizare relativ ridicate,
creează condiţii favorabile dezvoltării continue a sectorului IMM- locul 4 la nivel naţional,
urilor. comerţ, transport, HoReCa
18