Page 19 - Ghidul investitorului_v4_final_Romana.cdr
P. 19

PRINCIPALELE INDUSTRII





            Economia judeţului Timiș se bazează, din ce în ce mai mult, pe
            sectorul terţiar, având o structură complexă în care industria are
            un aport semnificativ, de peste 30%. Specializarea judeţului Timiș         locul 1 la nivel naţional
                                                                                       agricultură și pescuit
            se remarcă în industria calculatoarelor, automotive și
            echipamentelor electrice, acestea înregistrând valori ridicate ale
            coeficientului de localizare (LQ), la nivelul anului 2019.


                                                                *coef. LQ
             Denumire                                   2008   2021
                                                                                      locul 3 la nivel naţional
             Calculatoare și produse electronice și optice  6.83  6.18                        IT&C
             Industria automotive                       2.81    2.60
             Echipamente electrice                      3.84    2.36

             Cauciuc și mase plastice                   2.04    2.33
                                                                                      locul 3 la nivel naţional
             Servicii informatice                       2.81    2.07               industrii creative și culturale

            sursa: Strategia de Dezvoltare a Judeţului Timiș 2021-2027



            Timișul a devenit în ultimii ani un pol important al industriei de
            componente auto din România, atrăgând operatori economici                 locul 4 la nivel naţional
            importanţi precum Continental, TRW Automotive, Flextronics,               activităţi profesionale
                                                                                       știinţifice și tehnice
            Hella, Draexlmaier, aspect ce a dat un impuls semnificativ
            dezvoltării judeţului și a făcut ca situaţia economică din Timiș să
            fie mult mai bună comparativ cu alte zone. Astfel, în anul 2021,
            judeţul Timiș are un produs intern brut (PIB) de 55,5 miliarde de
            lei (cf. datelor Comisiei Naţionale de Strategie și Prognoză),
            contribuind cu aproximativ 4,5% din PIB-ul total al României.             locul 2 la nivel naţional
            Totodată, judeţul are o economie dezvoltată și una dintre cele mai            manufactură
            ridicate rate antreprenoriale din ţară.

            Totodată, domeniul imobiliarelor a înregistrat o creștere
            semnificativă în anii precedenţi în Timișoara. Această arie de
            activitate se face remarcată prin segmentele office și rezidenţial.         locul 3 la nivel naţional
            Sectorul comercial a cunoscut, de asemenea, o evoluţie                      servicii financiare
            semnificativă dovedită de numărul important al
            Hipermarketurilor (Profi, Metro, Selgros, Auchan, Carrefour,
            Kaufland), precum și de deschiderea centrului comercial Iulius
            Mall Timișoara în 2005 și Shopping City Timișoara în 26
            noiembrie 2015.                                                           locul 4 la nivel naţional
                                                                                       sănătate, educaţie,
            Condiţiile speciale din judeţul Timiș, tradiţia antreprenorială           administraţie publică
            existentă, mentalitatea occidentală a oamenilor și spiritul de
            iniţiativă, poziţia geografică, standardul ridicat de trai al
            oamenilor (care este mai ridicat în partea de vest comparativ cu
            restul tarii), precum și capacităţile de capitalizare relativ ridicate,
            creează condiţii favorabile dezvoltării continue a sectorului IMM-       locul 4 la nivel naţional,
            urilor.                                                                 comerţ, transport, HoReCa


                                                           18
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24