Consiliul Județean Timiș anunță, astăzi 22.08.2022, deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre privind aprobarea Statutului Județului Timiș.
Având în vedere Referatul de aprobare al președintelui Consiliului Județean Timiș, domnul Alin-Adrian Nica, înregistrat cu nr. 23297/18.08.2022 și ținând cont de Raportul de specialitate al Serviciului de administrație publică locală, monitor oficial și transparență decizională, înregistrat cu nr. 23298/18.08.2022, prin care se propune aprobarea Statutului Județului Timiș;
Ținând cont de Avizul nr. 792/19.08.2022 al Serviciului de consultanță și avizare juridică din cadrul Consiliului Județean Timiș,
Luând în considerare prevederile Capitolul XII – Dispoziții tranzitorii și finale, art. 34 din Ordinul nr. 25/14.01.2021 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin care a fost aprobat modelul orientativ al statutului unității administrativ-teritoriale, precum și modelul orientativ al regulamentului de organizare și funcţionare a consiliului local, Anexa nr.1, potrivit căruia prezentul statut și anexele acestuia, cu excepția celei prevăzute la art. 33 se actualizează, în funcție de modificările şi completările apărute la nivelul elementelor specifice ale acestora, cel puțin o dată pe an;
Dată fiind solicitarea Serviciului de administrație publică locală, monitor oficial și transparență decizională, transmisă electronic în data de 25.07.2022, asupra căreia s-a revenit în data de 08.08.2022, către compartimentele funcționale ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Timiș, precum și răspunsurile transmise de către acestea;
Având în vedere temeiurile juridice prevăzute de:
- art. 1 alin. (5) și art. 122 din Constituția României, republicată;
- art. 3, art. 4 și art. 6 paragraful 1 din Carta Europeană a Autonomiei Locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr.199/1997;
- art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 173 alin. (1), lit. f) și a art.182 alin. (1) și art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și Ordinul nr. 25/14.01.2021 al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin care a fost aprobat modelul orientativ al statutului unității administrativ-teritoriale, precum și modelul orientativ al regulamentului de organizare și funcţionare a consiliului local, Anexa nr. 1;
- art. 3, art. 82 și art. 84 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată;
- Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri ale Consiliului Județean Timiș, aprobat prin Dispoziția nr.65/2020, cu completările și modificările ulterioare;
- Regulamentul privind organizarea și funcționarea Consiliului Județean Timiș aprobat prin Hotărârea nr.91/2021;
În temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Documentația aferentă proiectului de act normativ include: Referatul de aprobare nr. 23297/18.08.2022 al președintelui Consiliului Județean Timiș domnul Alin-Adrian Nica și Raportul de specialitate nr. 23298/18.08.2022 al Serviciului de administrație publică locală, monitor oficial și transparență decizională, solicitarea de aviz cu nr. 23299/18.08.2022, Avizul nr. 792/19,08,2022 al Serviciului de consultanță și avizare juridică din cadrul Consiliului Județean Timiș, precum și Anexa ce face parte integrantă din proiectul de hotărâre elaborat.
Documentația poate fi consultată:
• pe pagina de internet a instituției, în Monitorul Oficial al Județului Timiș, la pagina https://www.cjtimis.ro/informatii-publice/transparenta-decizionala/ ;
• la sediul Consiliului Judeețan Timiș, Bdul Revoluției din 1989 nr. 17, Timișoara, județul Timiș;
• proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul de administrație publică locală, monitor oficial și transparență decizională, conform HCJT nr. 16/26.01.2022 privind aprobarea structurii organizatorice și a Statului de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Timiș și în baza HCJT nr. 96/30.03.2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Timiș, art.27, Secțiunea B- Transparență decizională;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 01.09.2022 de la data publicării anunțului cu nr. 23351/19.08.2022:
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: cornelia.paraipan@cjtimis.ro ;
- prin poștă, pe adresa Consiliul Județean Timiș, Bdul Revoluției din 1989 nr. 17, Timișoara, județul Timiș;
- la sediul instituției, la Registratură, la adresa Consiliul Județean Timiș, Bdul Revoluției din 1989 nr.17, Timișoara, județul Timiș, între orele 08:00-16:00 de luni până joi, iar vineri, între orele 08:00-14:00.
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri privind Proiectul de hotărâre privind aprobarea Statutului Județului Timiș.”
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, în Monitorul Oficial al Județului Timiș, la linkul https://www.cjtimis.ro/informatii-publice/registre/registru-pentru-consemnarea-propunerilor-sugestiilor-sau-opiniilor-conform-legii-52-2003/ ;
Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris.
Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 01.09.2022.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact: telefon: 0256/406445, e-mail: cornelia.paraipan@cjtimis.ro, persoană de contact: Cornelia Mihaela Coadă, consilier superior în cadrul Serviciului de administrație publică locală, monitor oficial și transparență decizională, responsabil pentru relația cu societatea civilă în aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003.